Romantic gardens of Montreal’s suburbs☘️🌷🌺🌸💚

This time of the year it is fun just walking around and admiring all the beautiful gardens and balconies of the neighborhood.   Every year in July we have a day where we can visit the secret gardens of Rosemere, a suburb of Montreal.  Some of these gardens are shown here as well.

It does not matter how big or small a garden is, or if it is just a tiny little balcony or terrace, they can all look beautiful and romantic and unique🌷

P1010030.jpg

The front of this house looks lovely with its many flowers, shrubs and trees

 

P1010015.jpg

just a little bench with a couple of flower pots is already enough

 

P1010007.jpg

I just loved this little pink tree house.  So unique.

 

P1010020.jpg

a beautiful terrace surrounded by trees and plants

 

 

P1010018 2.jpg

love the bench next to the wooden fence

 

P1010014 2.jpg

a cute little statue under the tree

 

P1010022.jpg

a cozy little garden house in the middle of the garden

 

P1010014.jpg

a beautiful garden and balcony  on the waterfront in Rosemere

 

P1010016 2.jpg

cozy  patio at the back of the house

 

P1010002.jpg

I love this beautiful blue house with its stairs and tiny front garden

 

IMG_4228.jpg

My own little terrace overgrown with plants, flowers, shrubs and weeds…

 

P1010001 2.jpg
one of the beautiful gardens I have seen on my Secret Garden Tour

 

11 thoughts on “Romantic gardens of Montreal’s suburbs☘️🌷🌺🌸💚

  1. Wie wunderschön, liebe Lara, Sommer pur in allen Gärten, ich kann mich gar nicht satt sehen!
    Das rosa Baumhaus gefällt mir so sehr, und auch die Terrasse mit den gemütlichen Kissen. Besonders angetan hat es mir auch das Gartenhaus, das ist ja schön! Der Balkon zur Wasserseite ist sicher herrlich erfrischend im heißen Sommer! Daß das blaue Haus dein Lieblingshaus ist, kann ich gut verstehen, es sieht entzückend aus, die Treppe gefällt mir! Wunderschön ist deine Terrasse, Misty findet das wohl offensichtlich auch, sie sitzt so erwartungsvoll vor der Türe! In deinem herrlichen Garten hab ich jetzt so sehr die Rosen bewundert, ich liebe Rosen!
    Danke für den schönen Ausflug in die romantischen Gärten, ich wünsche dir und Misty einen wundervollen Sommer, liebe Grüße
    Monika.

    Liked by 1 person

    1. Vielen Dank, liebe Monika, für Deine Grüsse. Ja, ich war letzten Sonntag hier auf der Gartentour die jeden Juli hier in Rosemere stattfindet. Da sieht man Gärten die traumhaft aussehen. Einfach sagenhaft was es für Gärtner gibt, mit so viel Talent. Die Rosen habe ich auch in einem Garten aufgenommen. Leider habe ich selbst keine Rosen weil die bei mir alle kaputt gehen. Auch der Garten direkt am Fluss war sehenswert und so schön mit der Terrasse. Aber man kann sich überall einen kleinen Garten schaffen. Auf der Terrasse, dem Balkon und auch drinnen im Haus. Auf die Grösse kommt es nicht an.
      Ich wünsche Dir und Mimi auch noch schöne Sommertage. Ich freue mich schon auf Deinen nächsten Blog. wünsche Euch noch eine schöne Woche, liebe Grüsse Lara💕 und Misty🐕

      Liked by 1 person

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s